Grafisch ontwerp & research
Rianne Petter werkt sinds 2002 als grafisch ontwerper, artdirector en onderzoeker vanuit haar studio in Rotterdam. Voor verschillende opdrachtgevers op het gebied van retail, cosmetica, muziek en film ontwerpt ze boeken, magazines, visuele identiteiten, verpakkingen, posters en bijzonder drukwerk.
Alles verandert constant, de wereld, de markt, de maatschappij, het ondernemerschap en daarom is het goed om als ondernemer scherp te blijven hoe je in het leven staat, welke waardes je belangrijk vindt als mens, en hoe die door kunt voeren in je bedrijfsvoering, diensten en/of merk. Maatschappelijke verantwoordelijkheden, liefde voor je product, de mens, het milieu. Waar liggen jouw (bedrijfs) waardes? Die waardes vertalen wij door naar strategie, concept en ontwerp.
  • In 2012 publiceerde ze samen met René Put het boek Poster No 524, een verslag van een visueel onderzoek naar het medium affiche, waar een expositie uit voortvloeide in het Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum in New York.
  • Samen met studio ilse van klei ontwerpt ze elk jaar een inspiratie-magazine voor Tchai.
  • In samenwerking met schrijver Rupert Parker Brady, gespecialiseerd in retail en marketing, heeft ze twee boeken ontworpen, Storetelling (2016) en Appie Tomorrow (2018).
  • Met haar partner Mark Mulder (Studio voor Visuele Pop.Cultuur) werkt ze af en toe samen en heeft ze meerdere jaren les gegeven op de Willem de Kooning Academie en op MICA in Baltimore (VS).
Lees hier het interview met Rianne over papier door de Monsterkamer.